Ez a bejegyzés a “Könyvelés járványhelyzetben” cikksorozat része, amivel neked akarunk segíteni a járványhelyzet kezelésében. A többi bejegyzést ebben a témában itt találod.

Otthoni munkavégzés, minimális személyes érintkezés az ügyfelekkel … csapás vagy áldás egy könyvelő irodának?
A sok negatív és aggasztó hír mellett vizsgáljuk meg a kialakult helyzetet olyan szemszögből, hogy egy könyvelő iroda mégis hogyan fordíthatja mindezt az előnyére?

Most tudod igazán rávenni az ügyfeleket a digitális átállásra!

Sokszor halljuk, hogy: “Hiába a könyvelő iroda digitalizálódása, ha az ügyfél nem hajlandó fejlődni, nem akar segíteni, nem tölti le a számlakivonatot, nem küldi át a kért fájlokat.”
Mindezt miért? Legtöbbször a megszokás miatt…

Itt a legjobb alkalom, hogy az ügyfeleidet rávedd arra, hogy változtassanak a megszokáson, hiszen most amúgy is sok mindenen kell változtatnia, és végre partnerek legyenek a könyvelés digitalizációjában!

Nem kell megértetni vele, hogy valójában miért az ő érdeke letölteni a banki fájlt. Nem kell magyarázkodni, hogy mivel gyorsabb lesz a munkátok, csökkenni fog-e a könyvelési díj (nem fog, már így is túl alacsony). Nem kell magyarázkodni, hogy miért kéred be a fájlt 6 hónapra visszamenőleg.

Az ügyfeleidnek most nincs más választásuk, el kell fogadniuk, hogy a jelen körülmények között minden a digitális térbe terelődik. Még az iskolások is digitális oktatásban részesülnek, és aki csak teheti már otthonról dolgozik. A személyes érintkezés minimalizálása kikényszeríti ezt a változást. Ez az előnyödre válhat most, hiszen végre bevezetheted vagy bővítheted az automata rendszereket, illetve kialakul egy új megszokás az ügyfelekben: az adatok digitális átadása. A jó hír ebben, hogy a kialakult új szokás a vírus elvonulása után is megmarad.

Milyen további előnyei vannak a járványhelyzetnek a könyvelő irodád számára?

Lemaradás behozása

Sok könyvelő irodában a leterheltség miatt előfordul a lemaradás. Amíg az irodavezető kigondolja, és megszervezi a bizonylatok érintésmentes áramlását (ideális esetben online), addig remek alkalom ez a kollégáknak, hogy faragjanak a lemaradásból!

Az áfa miatt a számlák könyvelésével nem nagyon lehet lemaradni. Mi szokott hátrébb sorolódni? Mely területeken engedhető meg a lemaradás? Például a bank, a bankkártyás terminálok, a csomagfutár utánvét listák könyvelése területén. Remek alkalom ez most a lemaradás behozására. Ha túl nagy a lemaradás, nincs időd, vagy nincs kedved kézzel felkönyvelni, akkor az Adriana a bank, a bankkártyás terminálok, a csomagfutár utánvét listák könyvelése területén tud neked segíteni. Online, otthonról is használható.

Rendrakás, fejlesztések

Fejlesztés? Ilyenkor? Veszélyhelyzetben? Bizonyos iparágakban leállás várható. A turizmus, vendéglátás területén már érzékeljük is.

Bizonyos iparágakban azonban a forgalom növekedésére lehet számítani. Az ételkiszállítás, és a webáruházak forgalma jó eséllyel növekedni fog. Meg fog nőni a bankkártyás fizetések, és a csomagfutár listák hossza és száma. Ezeknek a könyvelése nem állhat le a válság alatt sem, és utána sem. Miért ne kezdenéd el a a megnövekvő adatmennyiséget az automatizáció segítségével a leghatékonyabb módszerekkel kezelni? Most az otthoni munkavégzés miatt előnyödre válik, a hatékonyság növekedést pedig hosszú távon is élvezheted!

Felkészülés a vírus utáni fellendülésre

Egyelőre nem látjuk előre, hogy meddig húzódik el a járvány, de amikor vége lesz, akkor minden visszaáll a megszokott kerékvágásba. Persze csak azok számára, akik a vírus után még mindig a pályán vannak. Ők fogják átvenni a csődbemenők helyét.

Ez igaz lesz a könyvelésre is. Készülj fel rá, hogy 10x annyi ügyfelet tudj ellátni ugyanennyi emberrel. Most, amikor csökken a nyomás az irodádon, akkor remek alkalom nyílik bevezetni, megtanulni, és kiismerni az új technológiákat, digitális folyamatokat kialakítani az irodátokban. Így lehet, hogy a járvány után nem minden a régi lesz, hanem egy előremutató, jövőállóbb irodával nézhettek elébe a fellendülésnek!

Ez a bejegyzés a “Könyvelés járványhelyzetben” cikksorozat része, amivel neked akarunk segíteni a járványhelyzet kezelésében. A többi bejegyzést ebben a témában itt találod.

Ha hasznos volt neked ez az írás, akkor kérlek oszd meg a könyvelői Facebook csoportokban! Ne csak a rémhírek és a vírus terjedjen, hanem a segítség is. Ezt a linket másold be, és kérlek írd meg hozzá a véleményed: https://blog.adriana.hu/a-papir-utani-kovetkezo-lepes/
Ha egy Facebook posztból jutottál el ide, akkor kérlek írd meg az a poszt alá a véleményed!
Köszönjük, hogy segítesz, hogy minél több könyvelőnek segíthessünk.

Jelentkezz ingyenes konzultációra

© Copyright 2024. Adriana Automatik Kft. | Minden jog fenntartva!